Lancering nieuw product

Na een lange periode van ontwikkeling en testen is de eerste consumptiedrank van Agriton Home & Garden begin 2019 een feit. Maar een goed product ligt niet zomaar in de winkel, ook al is het nog zo bijzonder. Of misschien juist wel omdat het zo bijzonder is. Hoe gaan we dit vermarkten Trynke?
 

Drink jezelf gezond met EMdrink

In een team van betrokkenen mocht ik meewerken aan de marketing van deze bijzondere (EM)drank. Bijzonder omdat het gefermenteerd is en als pro-biotica werkt. Maar dat mag niet zomaar worden geclaimd… Ook bijzonder omdat er echt geen suiker in zit. Maar ook dat moet genuanceerd worden; want suiker was wel nodig bij het fermentatieproces. Dat goed uitleggen, rekening houdend met de wetgeving daaromtrent was een uitdaging. Ook de naam, het logo, verpakking en campagne moest nog worden gemaakt. Als basis stelden we samen vast (ook met de vestiging in België) wat de unieke eigenschappen van dit product zijn en welke communicatiekeuzes er gemaakt worden. In Belgie werd bij de gekozen een naam een logo en een verpakking ontwikkeld. Voor de Nederlandse markt mocht ik de publiciteit daarvan verzorgen. Een fotoserie met allerlei toepassingen van deze drank (een van de unieke eigenschappen) was daar de basis voor. Een superleuke fotoshoot die ik met hulp van enkele modellen in mijn eigen tuin heb verzorgd. Met EM drink als mocktail, als cocktail, als kinderdrank, als feestdrank en als sportdrank. Het fotomateriaal was tevens basis voor de folder, de poster en de website die opgetuigd zijn voor de lancering in 2019. Zo werd EM-drink een zomerse, tevens gezonde lekkernij. Met de slogan: Drink jezelf gezond met EM DRINK! Meer weten? Lees het op de website>>>